הסנטיאגו ברנבאו: איצטדיון עילית

במהלך עונת 1999/2000 המועדון החל בתהליך מודרניזציה שנקרא ‘פרוייקט ההתקדמות למאה ה-21’. במסגרת התהליך נפתחו שירותים חדשים לרשות האוהדים: ‘הקו של ריאל מדריד’ (קו טלפון לרווחת האוהדים), מכירת כרטיסים דרך הטלפון (לראשונה בהיסטוריה) ומנוי עונתי שניתן להעברה.

כחלק מתהליך המודרניזציה, גם האיצטדיון עבר מהפכה. הטריבונות חולקו ליציעים, הסימונים באיצטדיון נערכו מחדש והיציע המזרחי שופץ כמעט לחלוטין. יציעי העמידה בוטלו, עשרות אלפי מושבים הותקנו – והסנטיאגו ברנבאו הפך לאיצטדיון עם יציעי ישיבה בלבד עם 75 אלף מושבים.

 

4

 

כשנבחר לתפקיד, החליט נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרז ליישם את ‘תכנית האב לתשתיות האיצטדיון’. התכנית הזו כללה עדכונים ושדרוגים בתשתיות הטכניות במתחם, ניצול המתחם לצרכי מסחר והקמת פעילויות עסקיות חדשות. בסופו של התהליך נפתחו בתחומי האיצטדיון ארבע מסעדות, נוסד ‘טור ברנבאו’ לסיורים באיצטדיון והוקמה חנות הספורט הגדולה בעולם.

בהמשך, המועדון שידרג את לוחות התוצאות, מערכת הכריזה וחדרי ההלבשה. הושלמה מלאכת הרכבת הגג על כל חלקי האיצטדיון והותקנה מערכת חימום שהפכה את הברנבאו לאיצטדיון המחומם בעולם. אחרי כל זה, בשנת 2007 הכניסה אופ”א את הברנבאו לרשימת איצטדיוני העילית ביבשת.

11

12

13

14

15